4. Fires i flors





1. Identificació de lèxic i proposta d'estructures simples  
- Visioneu el vídeo i intenteu identificar-hi algunes de les paraules (orals i escrites) que hi apareixen.
- Elaboreu una frase amb cadascuna d'aquestes paraules.  


2. Comprensió lectora
Visiteu aquest grup de facebook i escolliu-hi un clip que us agradi. Escolteu la cançó, busqueu-ne la lletra a la xarxa i traduïu-la a la vostra llengua materna.

3. Comprensió oral. Temps de flors 2015
- Sabeu quan se celebra Temps de flors
- Quines novetats infraestructurals han afavorit la presència de visitants en l'edició d'enguany? 
- Què representa el cartell de l'edició de 2013? De qui és obra?

4. Exercicis gramaticals
- Passat llunyà: Demanar i donar informació sobre accions quotidianes passades. Demanar i donar informació sobre esdeveniments passats. Repassem  
- Passat recent: Demanar i dir què ha fet algú avui. Demanar i dir si ja s'ha fet alguna cosa. Comparar fets recents amb fets passats. Repassem.  

 5. Expressió escrita
- Traduïu a la vostra llengua les expressions: "Per Sant Narcís, cada mosca val per sis".
- Quina és la cançó de la vostra vida?; per què us agrada tant?
- Envieu un tuit a un grup català que us agradi i demaneu-los informació sobre els seus futurs concerts a les comarques giuronines.


I per després de la sessió:

6. Aprenentatge gramatical complementari:  
els verbs

7. Nova tasca (tres preguntes):



1. Què se celebra cada 27 d'octubre?
2. De quin any són les primeres imatges cinematogràfiques que es conserven de la Devesa?
3. Què va passar l'hivern de l'any 1962 a Girona?

Trobareu les respostes correctes al solucionari.


El piulador de l'itinerari: Gerard Quintana, músic.