1. La ciutat de Girona




1. Identificació de lèxic i proposta d'estructures simples
- Visioneu el vídeo i intenteu identificar-hi algunes de les paraules que hi apareixen.
- Cerqueu, al plànol de Girona, alguns dels topònims que apareixen al vídeo.

2. Comprensió lectora
- En grups, cerqueu la informació següent en un mapa de Girona.
- També podeu cercar l'entrada Girona a la viquipèdia i destaqueu tres aspectes que us cridin l'atenció.
- Llegiu alguns dels tuits recents de l'exalcalde Quim Nadal.

3. Comprensió oral
Sabeu què és la Girocleta? Mireu el vídeo "A Girona, Pedalem amb civisme" i identifiqueu-hi tres recomanacions sobre l'ús de la bicicleta a l'hora de desplaçar-vos per Girona.

4. Exercicis gramaticals
Informació personal I: Saludar i acomiadar-se. Identificar-se i demanar a algú que s'identifiqui. Demanar i dir el nom. Demanar i dir la procedència. Demanar i dir l'adreça. Demanar i dir el telèfon. Demanar i dir l'edat. Repassem
- Informació personal II: Identificar una tercera persona. Presentar una tercera persona. Demanar i dir què estudia algú. Demanar i dir on estudia algú. Repassem


5. Expressió escrita
- Traduïu a la vostra llengua l'eslògan "Girona m'enamora".
- Qui sóc? (presentació personal).
- Envieu un tuit a l'Ajuntament, on expresseu la vostra opinió sobre la girocleta.


I per després de la sessió:
 

6. Aprenentatge gramatical complementari
-
Els noms

7. Nova tasca (tres preguntes)


1. Què es diu habitualment sobre el valor de les imatges i les paraules?
2. Quants anys d'història té Girona?
3. Per què Girona és considerada una ciutat gastronòmica per excel·lència?

Trobareu les respostes correctes al solucionari.


* * *

El piulador de l'itinerari: Quim Nadal, exalcalde de Girona (1979-2002).